Hersenonderzoek heeft de kracht van LIVE in het brein aangetoond:Dit onderzoek laat zien dat de waarde van een live contact van een andere orde is dan die van een uitgesteld of digitaal contact. Het brein is bij live contact niet alleen onbewust, maar ook bewust bezig met het verwerken van de informatie.
Bij live contact en live communicatie zijn de hersenen bewust op zoek naar de informatie. Het brein investeert in de boodschap |
Een vergelijking van de hersenactivatie van een beursbezoek met die van het zien van videobeelden zoals commercials, leert dat het brein - dankzij de persoonlijke benadering - op een beurs ‘bewust’ op zoek is naar informatie. Daar waar de informatie van een commercial passief wordt verwerkt.
Sjoerd Weikamp van De LIVE Formule: “De wetenschappers van Neurensics hebben dit verschil lean-in en lean-back genoemd: met lean-in wordt proactief informatie verwerkt. Dit vergt veel energie. Zo kan er letterlijk gesproken worden van een investering die het brein doet in het vergaren, verwerken en beoordelen van die kennis. Wellicht is daarmee verklaard waarom het effect van reclame op de verkoop zoveel contacten en daarmee zoveel tijd en geld kost, daar waar een beurs-, event- of showroombezoek al snel leidt tot een positieve attitude of een directe verkoop.” >> Lees meer |
Gedragsverandering dankzij jouw LIVE evenement en LIVE communicatie?Of het nou gaat om het 'builden van een nog loyaler team', aanzetten tot sales, relatie versterken of het opnemen van kennis, eigenlijk draait het altijd om gedragsverandering. Of op zijn minst tot het aanzetten van bepaald gedrag. Maar hoe doe je dat? 4 tactieken om tot gedragsverandering te komen:
|
De LIVE Formule van de ultieme kracht van LIVE: |
Doelstelling >>> Het DNA van de organisaties >>> Doelgroep analyse >>> Communicatieplan >>> Concept >>> Voortraject >>> Uitvoer en de kracht van LIVE >>> Natraject >>> Effectmeting
|