jubileumfeesten
Wie een jubileumfeest benadert als een leuk moment om een feestje te geven, die mist ongeveer 90 procent van de kracht van dat moment. Een jubileum-evenement heeft alleen echt impact in een groter traject. Daarbij is het standaard jubileumfeest voor jouw gasten en relaties vaak een moetje, maar wie durft kan echte impact maken. Volgens ons zit de formule van een geslaagd communicatietraject waar het jubileumfeest het hoogtepunt van is, in een mix van pure aandacht, collega’s de hoofdrol laten spelen, durven de ziel van het bedrijf bloot te leggen en bovenal onder de paraplu van jouw bedrijf mensen een onvergetelijk voor- en natraject te geven, met in het midden het grote feest of evenement.
65 jaar De Graafschap Theater Veur Altied
Doelstelling
Een evenement organiseren waardoor supporters en aanhangers van de club de ziel van hun eigen liefde zien, voelen en beleven. Waardoor ze wat er ook gebeurt altijd van die club blijven houden. Daarom is er gebruik gemaakt van mensen die de graafschap groot hebben gemaakt en belangrijke posities hebben gespeeld. De doelgroep bestond uit supporters, maar juist ook de rest van de Achterhoek, de regio waar de Graafschap een belangrijk onderdeel van is. |
Concept
De theatervoorstelling werd met zeer weinig budget omgedoopt tot Veur Altied: een prijzenkast vol verhalen. In samenspraak en brainstorms met supporters, sponsoren, schouwburg Amphion en de directie werd in het theater een voorstelling neergzet waar met weinig middelen een opa het verhaal vertelde aan zijn kleinzoon in bed. Steeds weer symboliseerden 3 spotlights de prijzenkast. In die spotlights de oppervrijwilliger die met de voice over van Bert Maalderink (Studio Sport en ook De Graafschap-supporter) een ode kreeg ondersteunt met beeld. De anti-held uit de selectie die de club liet promoveren, maar nooit een staande ovatie kreeg. Het gezang voor culttrainer en erelid Simon Kistemaker die erg ziek thuis was, een lied over van vader en moeder op zoon en dochter. Video’s van Hiddink, Kraay JR en bijvoorbeeld een speler van een andere club die vol respect over de achterban van De Graafschap sprak. |
TYPISCH DE LIVE FORMULE
Het lukte niet alleen om twee keer Amphion, de grote zaal, uit te verkopen, we hebben mensen zien huilen tijdens de voorstelling. De twee staande ovaties waren de blijk van eeuwige clubtrouw, want tijdens de uitvoer van de voorstellingen stond De Graafschap strak onderaan, maar bleven alle wedstrijden uitverkocht. Dus naast de bijzondere keuzes, anders dan anders denken en een nieuwe formule voor een jublieumfeest was het voor enorm impactvol. Dat is De LIVE Formule.
Het lukte niet alleen om twee keer Amphion, de grote zaal, uit te verkopen, we hebben mensen zien huilen tijdens de voorstelling. De twee staande ovaties waren de blijk van eeuwige clubtrouw, want tijdens de uitvoer van de voorstellingen stond De Graafschap strak onderaan, maar bleven alle wedstrijden uitverkocht. Dus naast de bijzondere keuzes, anders dan anders denken en een nieuwe formule voor een jublieumfeest was het voor enorm impactvol. Dat is De LIVE Formule.